![]() |
LA MEDICINA NATURAL
La Medicina Natural, és la que s’ha utilitzat tota la vida, la que feia servir la nostra à via, besà via i els avantpassats, era tot a base de plantes, baus, banys d’aigua calenta o freda, pegats de cendra calenta, cataplasmes de fang i altres remeis que es coneixien de forma empÃrica, ho havien après a base de la seva experiència i alhora havien demostrat que donava resultat, però sense una base cientÃfica. Aquests “remeis†passaven de pares a fills. Avui dia tota la Medicina Natural que es practica està demostrada cientÃficament, hi ha laboratoris comercials que es dediquen des de ja fa uns quants anys a estudiar les plantes, minerals etc., per tal de saber quins principis actius, nutrients i efectes vers a l’ésser humà té cadascun d’ells, i aixà poder aplicar la dosi necessà ria i l’acció que farà al nostre organisme. Tots els Suplements o Complexes Nutricionals Naturals que es comercialitzen tenen la seva pauta dià ria recomanada per tal que doni el resultat que es busca fent aquell tractament. Però encara que la Medicina Natural no és agressiva i no té efectes secundaris, no s’ha de superar la mesura indicada o recomanada pel Naturòpata, ja que totes les plantes tenen el seu grau de toxicitat. És per això que no podem prendre qualsevol Suplement o Complexe Nutricinal Natural- sigui de Fitoterà pia, Homeopatia, Oligoelement, etc.- sense la prèvia consulta d’un facultatiu en aquesta medicina, en aquest cas serà un NATURÃ’PATA.
La Medicina Natural aconsegueix molt bons resultats. No només a llarg plaç sinó que en temps curts (dies, hores) obté el seu resultat, però hi ha d’haver una continuïtat i constà ncia per arribar a la total recuperació d’aquella fisiopatologia i sanar. De fet el millor tractament de qualsevol malaltia és la prevenció. La prevenció és el millor remei que proposa la Medicina Natural.
Val a dir però, que la Medicina Natural pot posar remei a molts problemes (fÃsics, psÃquics, nutricionals...) de la persona, però també hem de ser conscients que la medicina convencional (la dels fà rmacs), no s’ha de deixar de banda. Per exemple un antibiòtic s’ha de donar i prendre’l quan és necessari i sempre que el recepti el metge, una cirurgia no la pot suplir cap medicament, Suplement o Complexe Nutricional Natural, si és necessà ria s’ha d’aplicar. Cal dir també que ambdues (la Natural i la convencional) són compatibles.
Dit tot això vull recordar dues coses:
Que la Medicina Natural, és FUNCIONAL, i no és AGRESSIVA ni té EFECTES CONTRARIS i que el millor REMEI és la PREVENCIÓ, sempre i quan (com ja he dit abans) s’hagi fet prèvia consulta i seguit les pautes i consells que el Naturòpata ens ha donat.
“LA NATURALEZA NO S’EQUIVOCA MAI, SOM NOSALTRES ELS QUE ENS EQUIVOQUEMâ€
Això només és un article informatiu. Qualsevol tipus de Tractament, Complementació Nutricional o Dieta, necessita de la consulta d’un Especialista en Salut.
Agustà Ferré i Cid:
Metge en Naturopatia i Homeopatia, Tècnic en Dietètica i Nutrició - Quiromassatgista.
“Nou Natur-Diet†Consulta de Medicina Natural, (hores convingudes).
C/ Àngel Guimerà , 16 d'Alcover. Telf: 977 84 66 30 / 606 91 54 21.:
- Inicieu sessió o registreu-vos per enviar comentaris
- 1190 lectures






















